Χάρακας, η γέφυρα-θαύμα της μηχανικής στην Κεφαλονιά -Πάνω στο ενεργό σεισμικό ρήγμα

Ουσιαστικά η γέφυρα είναι χτισμένη πάνω σε ένα ενεργό σεισμικό ρήγμα. Tο συνολικό μήκος του ρήγματος φτάνει τα 80 μέτρα. Η γέφυρα είναι η μοναδική στην Ευρώπη (ίσως και στον κόσμο) που καλείται να γεφυρώσει, όχι ένα ποτάμι ή άλλους δρόμους ή έναν γκρεμό, αλλά ένα ενεργό ρήγμα.

«Η γέφυρα στηρίζεται στο στερεό κομμάτι έξω από το ρήγμα. Ακόμα κι αν υποχωρήσει ένα κομμάτι του ρήγματος, είναι έτσι κατασκευασμένη ώστε να παραμείνει στη θέση της. Άλλωστε φτιάχτηκε για να αντέχει σεισμικές επιταχύνσεις που φτάνουν το 0,45 g», λέει ο αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς, Παναγής Δρακουλόγκωνας.

«Η γέφυρα πατάει πάνω σε 4 ειδικά εφέδρανα, τα οποία επιτρέπουν οριζόντια ολίσθηση μέχρι μισό μέτρο». Με λίγα λόγια η γέφυρα είναι κατασκευασμένη να «χορεύει» πάνω από το έδαφος, όταν ο Εγκέλαδος έχει… κέφια.

Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στο θέμα της υδραυλικής προστασίας της γέφυρας εμποδίζοντας τα νερά της βροχής να λιμνάζουν πάνω σ’ αυτή ή να δημιουργούν χειμάρρους που φθείρουν το έργο. Τα νερά, μέσα από χαντάκια που δημιουργήθηκαν στο βουνό, συγκεντρώνονται και κατευθύνονται σε αγωγό δημιουργώντας ένα ιδιότυπο bypass.

Η γέφυρα κόστισε 7 εκατ. ευρώ.

Χάρακας, η γέφυρα-θαύμα της μηχανικής στην Κεφαλονιά -Πάνω στο ενεργό σεισμικό ρήγμα

Χάρακας, η γέφυρα-θαύμα της μηχανικής στην Κεφαλονιά -Πάνω στο ενεργό σεισμικό ρήγμα

Χάρακας, η γέφυρα-θαύμα της μηχανικής στην Κεφαλονιά -Πάνω στο ενεργό σεισμικό ρήγμα

Χάρακας, η γέφυρα-θαύμα της μηχανικής στην Κεφαλονιά -Πάνω στο ενεργό σεισμικό ρήγμα

πηγή: iefimerida.gr